Minggu, 03 Oktober 2010

The Scalabrinians in Australia - Misionaris Scalabrinians di Australia

From the very beginning (1952) the Scalabrinians in Australia approached the care of migrants as a specific care, but from within the structures of the local Church. While providing pastoral care to people in territorial parishes, they went beyond the parish boundaries to seek and reach out to migrants, particularly through itinerant missions in various parts of the country. Eventually the ministry became ever more specific and qualified, with mission houses and centres for the migrants, the lay apostolate, as for example through the Italian Catholic Federation, apostleship of the sea, villages for the aged, radio programs, media and study centres and, more recently, a specific formation for Lay Scalabrinians. Sensitivity to the change of immigration flows elicited attention to the needs of the Spanish-speaking migrants and later to Filipinos and Portuguese speaking. Likewise, the presence of Sudanese refugees moved the local Church, confident of the peculiar experience of the Scalabrinians, to ask them to attend to the various needs of these refugees. Involvement in offices of the Church facilitated the action for an increased awareness and openness of the Church toward migrants.

Sejak awal (1952) Misionaris-misionaris Scalabrinians di Australia memperhatikan secara khusus pelayanan untuk para migrant, tapi dalam ruang lingkup gereja local. Mereka tidak hanya berpusat pada satu paroki territorial tetapi lebih dari itu, mereka membentuk misi-misi itineran di beberapa bagian negara Australia untuk melayani para migran. Kemudian pelayanannya menjadi lebih spesifik dan qualified dengan terbentuknya rumah-rumah misi dan pusat-pusat pelayanan para migran, gerakan pelayanan para awam, misalnya lewat Italian Catholic Federation (Federasi Orang Katolik Italia), Apostleship of the Sea (pelayanan bagi pelaut), Panti bagi para jompo, siaran radio, media dan pusat studi, dan akhir-akhir ini, formasi khusus bagi para awam Scalabrinians. Kepekaan akan perubahan-perubahan arus imigrasi mendorong para missionaris Scalabrinian juga untuk melayani para migran yang berbahasa Spanyol dan kemudian para migran Filippina dan migran yang berbahasa Portugis. Sekarang ini para Misionaris Scalabrinians mendedikasikan dirinya untuk melayani para pengungsi dari Sudan.

Multicultural Parishes

The Scalabrinian Missionaries minister in the following multicultural parishes: St. Kevin’s, Dee Why, Sydney - NSW with ministry to Italians and Filipinos; St. Therese’s, Mascot, Sydney - NSW with ministry to Italians, Filipinos and Latin Americans; St. Brigid’s, North Fitzroy, Melbourne - Vic with ministry to Italians, Filipinos and Latin Americans and Brazilians; St. Luke’s, Lalor, Melbourne - Vic with ministry to Italians, Filipinos and other Nationalities like Maltese, for example, populating the parish; Mater Christi’s, Seaton, Adelaide - SA with ministry to Italians, Filipinos and Latin Americans.

Misionaris Scalabrinian bekerja di parodi-paroki multietnik di bawah ini: St. Kevin’s, Dee Why, Sydney –NSW (pelayanan untuk orang Italia dan Filippina); St. Therese’s, Mascot, Sydney – NSW (pelayanan untuk orang Italia, Filippina dan America Latin); St. Brigid’s, Fitzroy Utara, Melbourne – Pelayanan untuk orang Italia, Filippina dan America Latin dan Brazil; St. Luke’s, Lalor – Pelayanan untuk orang Italia, Filippina dan orang-orang dari negara lain seperti Malta; Mater Christi’s, Seaton, Adelaide – Pelayanan untuk orang Italia, Filippina dan America Latin. (Beberapa tahun ke depan pelayanan untuk orang Indonesia di Austrilia akan dibentuk. Calon-calon Scalabrinian Indonesia masih dalam tahap formasi; 3 belajar di Italia, 7 di Manila, 2 di Argentina, 2 di Chicago, 1 di Paris).

Ethnic Chaplaincies

The Scalabrinian Missionaries also minister in some ethnic chaplaincies: International Centre - Wollongong - NSW: ministering to Italians; the facility is used also by the German Community with its appointed chaplain; Scalabrinian Mission House - Liverpool - NSW: ministering to Italians and Latin Americans; Scalabrinian Community Lutwyche - Brisbane, QLD: ministering to

Italians, Latin Americans and Sudanese Refugees; Melburne: Spanish, Filipino and Portuguese Chaplaincies; Adelaide: Filipino and Spanish Chaplaincies.


Misionaris Scalabrinians menetapkan satu pastor tertentu untuk melayani beberapa etnik grup: International Center –Wollongong – NSW: melayani orang Ital
ia; facilitas-fasilitas yang ada di sini juga digunakan oleh komunitas orang Jerman; Rumah Misi Scalabrinian – Liverpool – NSW: melay ani orang Italia dan America Latin; Scalabrinian Community Lutwyche – Brisbane, QLD: melayani orang Italia, America Latin dan pengungsi-pengungsi Sudan; Melbourne: melayani para migran yang berbahasa Spanyol, orang Filippina dan orang-orang yang berbahasa Portugis; Adelaide: pelayanan untuk orang Filippina dan yang berbahasa Spanyol.

House for Aged Migrants

Scalabrin

i Village Limited began in 1969 when the Scalabrini Fathers and a group of Sydney businessmen formed a committee to erect a retirement village for aged Italian migrants. At the present time there are 6 villages in NSW and 1 in VIC providing care for a total of over 700 residents. Half of these are accommodated in Nursing Homes, while the rest either in Hostels or in Self Care Units. Scalabrini is privileged in having over 200 dedicated volunteers contributing in a network of support activities. They are an integral part of what we refer to as the “Scalabrini Family” and includes all Board members.

Scalabrini Village di dirikan pada tahun 1969 ketika Para Imam Scalabrinian dan sebuah

kelompok Pengusaha Sydney membentuk sebuah committee untuk membentuk sebuah tempat tinggal untuk migrant-migran Italia yang sudah pension. Sekarang ini ada 6 tempat di NSW dan 1 di VIC yang mampu melayani lebih dari 700 orang. Scalabrini sangat bersyukur karena ada lebih dari 200 sukarelawan yang membantu dalam pelayanan ini. Mereka sudah menjadi sebuah li

ngkaran “Keluarga Scalabrini”.

Italian Catholic Federation

The Federazione Cattolica Italiana (FCI) has been active since 1960. It is made up of 20 sections in four states of Australia and administered by a Central Committee. It has 840 member

s who are practically all of Italian Origin. The federation promotes the religious, social and cu

ltural wel

l-being of migrants. This group has a strong working relationship with the Scalabrinian missionaries both at home and abroad. The FCI, which in its early days focused only on Italian migrants, has of recent times looked beyond its own community and assisted migrants of other backgrounds.


The Federazione Cattolica Italiana (FCI) telah aktif sejak tahun 1960. Terdiri dari 20 sections di 4 states di Australia dan dipimpin oleh Central Committee. Federasi ini mempunyai 840 anggota yang notabene berasal dari Italia. Federasi ini mempromosikan kesejahteraan social, budaya dan religius para migran. Gru pini memiliki hubungan kerja yang erat dengan para Misionaris Scalabrinians baik di Australia maupun di negara-negara lain. Federasi ini sebelumnya hanya berkarya untuk orang Italia tapi akhir-akhir ini mereka juga membantu para migran yang berasal dari latar belakang yang berbera.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Arsip Blog


Estimated number of international migrants worldwide

Percentage of the world's population who are migrants

Migrants would constitute the fifth most populous country in the world

Percentage of migrants worldwide who are women

Estimated remittances sent by migrants in 2009

Estimated remittances sent by migrants to developing countries in 2009

Internally displaced persons in the world in 2009

Estimated number of refugees in the world today

COME AND SEE

MENJADI MIGRAN DI ANTARA PARA MIGRAN - TO BE A MIGRAN AMONG THE MIGRANTS - DIVENTA MIGRANTE TRA I MIGRANTI

Bagi Para pembaca yang mau masuk Kongregasi Scalabrinian, dipersilakan untuk menghubungi kami di:
Misionaris Scalabrinian, Biara St. Karolus
Jalan Ulumbu, Kampung Maumere
86508 Ruteng, Flores NTT
Indonesia
Tel/Fax: (62) 385-21450


Misionaris Scalabrinian
Biara St. Karolus Borromeus
Jalan Kolombeke No.1
Kelurahan Nangalimang
Maumere, Flores NTT
Indonesia
HP: 081.339.463.524


For those who want to join the Scalabrinian Missionaries, please contact us:
41, 7th St., New Manila- 1112
Quezon City
Philippines
Tel: (02) 722 2651

Per chi vuole diventare Missionario Scalabriniano, contattaci a:
Via Casilina 634,
Roma
Italia
Tel: 062411405